מחשבות על דימוי גוף

מחשבות על דימוי גוף ודימוי עצמי

כולנו חוות רגעים וימים קשים בקשר לדרך בא אנו תופסות את גופנו. מדהים לגלות שגם נשים הנחשבות מצליחות, מוכשרות ומאושרות מרגישות אותו דבר. 

תופעת "דימוי גוף נמוך" או "דימוי גוף שלילי" פוגשת על פי המחקרים כל אישה שלישית.

דימוי גוף היא הדרך בה אנחנו תופסים את גופנו. דימוי גוף שלילי מתייחס להשקפה לא מציאותית שבה אנחנו תופסים את גופנו. דימוי הגוף מתעצב כבר בגיל מאוד צעיר והוא ניזון מהסובבים אותנו (משפחה, חברים, מורים ואנשי חינוך) והוא ממשיך להתפתח לאורך השנים. 

דימוי הגוף משחק תפקיד משמעותי בקביעת איכות ורמת החיים שלנו

אומרים כי הערכה של אדם נקבעת בראש ובראשונה על פי המראה הראשוני, בעולם המודרני המונע על ידי פרסומות השיטה הטובה ביותר למכור תהיה תמיד לעורר את הספק ואז להציע פתרון.

גישה זאת היא אחת מאבני היסוד של בעיות בדימוי הגוף, לא משנה עם מוכרים לך בגד, דיאטה או איפור. אנחנו הנשים, יכולות להיות מאוד קשות. כלפי עצמנו וגם כלפי אחרות.

זה בכלל לא משנה אם את רזה, מלאה, שרירית, גבוהה או נמוכה, דימוי עצמי שלילי משפיעה על כולן. זאת הסיבה מדוע כל כך חשוב למסד מחדש את הדרך בה אנחנו רואות, חושבות ומדברות על גופנו בכדי לא לפתח ולטפח דימוי גוף נמוך. 

במידה וגם את חולקת את אותה תחושה, הנה בשביל התחלה כמה דברים פשוטים שניתן לעשות על מנת להתמודד עם דימוי עצמי נמוך ותפיסת גוף שלילית :

התייחסי לעצמך בעדינות:

איך זה מרגיש שאת הולכת לספר והוא חופף לך את הראש ברכות?, או הפעם האחרונה שהיית בספא וקיבלת מסאג' מפנק? או אפילו חיבוק גדול ומכיל שקיבלת מאדם אהוב.

למגע יש כוח עצום להשפיע על התחושות והרגשות שלנו, כאשר נוגעים בנו ברכות עדינות ואהבה – אנחנו מרגישות מצויין. נסי ליישם זאת גם על עצמך בפעם הבאה שאת חופפת את השיער – בדיוק כמו שהספר עושה. או בפעם הבאה שאת מורחת קרם פנים – בדיוק כמו אצל הקוסמטיקאית.

זה מחזק את מערכת היחסים שלך עם גופך ונותן לך להרגיש טוב עם עצמך.

מדיטציה:

מדיטציה היא כלי נפלא להזזת מחשבות לא נוחות ודימוי גוף נמוך. חמש דקות, עשר דקות או אולי חצי שעה ביום יעשו הבדל גדול.

במידה ולא ניסית עד היום – זה זמן מצויין להתחיל.

אכילה קשובה:

גישה שהיא עולם ומלואו שכדאי מאוד שתכירו, בכל מקרה גם ללא לימוד מעמיק חשוב מאוד ללמוד להקשיב מחדש לגוף.

להרגיש מתי אנחנו רעבות ומתי הגוף מאותת כי שבענו – ללמוד לסמוך על המנגנון הטבעי שלנו.

הקיפי את עצמך באנשים חיוביים

קל הרבה יותר להרגיש טוב עם עצמך ועם גופך כאשר מסביבך יש אנשים תומכים וחיובים המכירים בחשיבות של לקבל את עצמך בדיוק כמו שאת.

התרחקי מאנשים שגורמים לך להרגיש לא שלמה, מה שעלול לפגוע בדימוי גוף ודימוי עצמי.

דימוי גוף נמוך במדיה החברתית

למדיה חברתית השפעה אדירה על דימוי הגוף

מדיה חברתית והשפעתה על דימוי גוף ודימוי עצמי

למדיות החברתיות יש השפעה עצומה על תפיסת הגוף שלך ועל הדימוי העצמי שלך.

הסירי מרשימת החברים שלך את אותם אנשים אשר באופן קבוע מעלים תמונות או פוסטים אשר גורמים לך לחוש שלא בנוח עם עצמך.

בנוסף חשוב מאוד שהפיד שלך יציג אנשים ונשים מגוונים ובעלי דעות שונות. הוסיפי חברים חדשים, תחשפי לדעות ומחשבות חדשות.

לסיכום דימוי עצמי חיובי הוא יותר הרגל מתכונה מולדת (למרות שאף פעם לא מזיק להיוולד "חיובי"), את לא חייבת תמיד להרגיש נפלא עם עצמך בכל שלב בדרך.

אבל עצם הידיעה כי מדובר בתהליך ותכונה נרכשת, היא היא הצעד הראשון בכיוון של שינוי דימוי גוף נמוך ושיפור באיכות החיים.

פוסטים נוספים:

תרגיל באכילה קשובה

כל מי שאוהבת ללכת לקולנוע בוודאי מרגישה את התחושה.

בדרך לאולם את עוצרת במזנון ,דלי של פופקורן ודיאט קולה להשקטת המצפון.

האורות כבים, הסרט מתחיל ואיתו גם הפופקורן,
ואז,למרות שאת בטוחה שכמעט ולא אכלת,את מגלה כי "הדלי" ריק
וכל הפופקורן נגמר.

קראי עוד

קרא עוד »
לא מצליחה לרדת במשקל

לא מצליחה לרדת במשקל

לקראת הקיץ רבים מאיתנו מחליטים למצוא את הנוסחה הנכונה להורדת
הקילוגרמים שצברנו בחורף.

אני לא מדברת על דיאטות בזק ותוכניות הרזייה אגרסיביות אלא על אנשים
המחפשים דרך הגיונית ובריאה לרדת במשקל.

אבל האם זה בכלל אפשרי לרדת במשקל ?

קרא עוד »
דימוי גוף

מחשבות על דימוי גוף

כולנו חוות רגעים וימים קשים בקשר לדרך בא אנו תופסות את גופנו.
מדהים לגלות שגם נשים הנחשבות מצליחות, מוכשרות
ומאושרות מרגישות אותו דבר.
תופעת "דימוי גוף שלילי" פוגשת
על פי המחקרים כל אישה שלישית.

קרא עוד »
אכילה ללא תנאי

הרומן האסור שלי

את הרצון והכמיהה העזה שלי בגיל 12 לרדת במשקל ולחיות בגוף רזה יותר פתרתי בהצטרפות לקבוצת ירידה במשקל עם מנחה ששמה הלך לפניה בהצלחות שכבשה אצל נערות כמוני.

קרא עוד »
אכילה קשובה

Mindful Eating

אכילה קשובה עוסקת ביכולת שלנו למקד את תשומת הלב ,בכוונה, על האכילה עצמה ללא שיפוטיות.
היא מערבת אכילה עם מודעות של כל חושינו .

כלומר זה קצת מעבר לאכילה איטית,מרובת לעיסות שלא מול הטלוויזיה…

קרא עוד »

יחסינו לאן ?

ליום שלישי היו את החוקים משלו.
יום השקילה השבועי!!!
זה התחיל בארוחת בוקר קלה וצום ארוך עד השקילה עם מעט מאוד שתייה כדי לא להעמיס על המשקל ולקלקל את ההצלחה של השבוע,

קרא עוד »

הצטרפי לקהילת MY SWITCH
טיפים ומחשבות לחיים שלמים יותר

  • המייל שלך שמור אצלינו, אנחנו לא משאירים ספאם.
דילוג לתוכן