יחסינו לאן ?

תשעת הסימנים שיעזרו לך לזהות האם את במאבק עם הגוף שלך?

ליום שלישי היו את החוקים משלו.

יום השקילה השבועי!!!

זה התחיל בארוחת בוקר קלה וצום ארוך עד השקילה עם מעט מאוד שתייה כדי לא להעמיס על המשקל ולקלקל את ההצלחה של השבוע, זה המשיך בבחירת הלבוש  בבגדים הקלים ביותר שמצאתי בארון  ללא שום אקססוריז מיותר על הגוף והסתיים בציפייה גדולה לראות מה יהיה ציון התנהגות האכילה שלי באותו השבוע ובמילים אחרות כמה הצלחתי בשליטה.

אני זוכרת את עצמי עומדת בתור הארוך לשקילה וסביבי הרבה נשים בכל הגדלים ובכל הגילאים.

אני בעיקר זוכרת  את השיחות שהתקיימו בין המשתתפות עצמן בעודן מחכות לתורן להישקל, שיחות על השבוע שהיה, על הקשיים, החטאים והפחד לראות את המספר על המשקל ועל ההשוואה בינן לבין משתתפות אחרות בקבוצה שנראו להן רזות מהן או שמנות מהן שאינן מצליחות "במשימת החיים" של ירידה במשקל.

ואני, בכל פעם שעמדתי שם בתור הייתי שומעת את אותן האמירות "את? למה את באה לכאן בכלל?"  "מה יש לאחת כמוך לחפש במקום כזה?" לכי תסבירי להן את מה אני רואה כשאני מתבוננת במראה, לכי תסבירי להן את השיח שקיים אצלי בראש, שיח מלא במחשבות של חוסר מרוצות מצורת הגוף וממשקלו, מניסיונות אין סופיים להגיע למקום שאהיה מרוצה ואוכל להיות ספונטנית וללבוש מה שתמיד חלמתי ולהרגיש בדיוק כמו אלה שנולדו לתוך גוף מושלם בלי שום מאמץ.

עברו השנים ואני הפכתי להיות מנחת קבוצות לירידה במשקל ורק שם הבנתי.

הבנתי איך הכמיהה שלי לרדת במשקל ואיתו ניסיונות הדיאטות החוזרות ונשנות לא רק שאינן עוזרות לי לנהל שיח בריא בראש אלא שהן בעצמן משרישות ומנציחות שוב ושוב שיח שבאמצעותו התנהגויות יומיומיות נוקשות ומקשות מונעות ממני לחיות את החיים עצמם ובמלואם.

אז מה זה אותו השיח הזה שמתקיים שם בראש שלנו?

למה כל כך חשוב שנזהה אותו?

ומהם הסימנים שמצביעים על כך שאנחנו מפתחות בעקבות השיח הזה התנהגויות שאינן בריאות  ומפחיתות מתחושת ה well being  שלנו?

דימוי גוף מתייחס לתפיסה של האדם את גופו והוא כולל בתוכו תחושות, מחשבות ורגשות הקשורים לצורת הגוף ,לגודלו לאטרקטיביות ולהופעה שלו.

אימוץ אידיאל הרזון בתרבות המערבית של היום מציב סטנדרט קשה במיוחד להשגה המוביל אותנו במקרים רבים לחוסר שביעות רצון מהגוף.

חוסר שביעות רצון זו נובעת מהפער בין הגוף הנחשק לבין איך אנחנו תופסות את הגוף שלנו מבחינת המשקל והצורה שלו.

מתוך הרצון להתמודד עם הפער הנובע מלחצים חיצונים כמו מסרים מהתקשורת או ביקורתיות מהסביבה אנחנו מאמצות אסטרטגיות שליטה ובקרה על הגוף.

הרצון לשלוט במשקל יצר שפה הנקראת "שפת הדיאטה".

זו שפה המושתת על אמונות ותפיסות עולם בכל הנושאים הקשורים לגוף שלנו.

מי שמנהל את השפה הזאת זה המשקל, הוא "הרודן"  שלה ודרכו אנחנו  מנהלים את האכילה שלנו, הרגשות שלנו על עצמנו ובעיקר מודדים את ערכנו בעיני עצמנו ובעיני האחר.

לדוגמא אם אכלנו פיצה בבילוי עם חברות מיד עולה המבקר הפנימי שלנו ומסביר לנו שאנחנו חסרות כוח רצון ומוטיבציה ומעכשיו אנחנו צריכות להימנע לאכול עד מחר בבוקר.

לשפה הזו המתנהלת בראש שלנו יש אוצר מילים משלה ואנחנו במודע או שלא במודע חיים דרכה, חושבים, מרגישים ומדברים בשפתה.

אנחנו חווים את העולם באמצעות מונחיה ומושגיה ולא מבחינים עד כמה היא משפיעה וצובעת את חיי היומיום שלנו ומצרה את העולם שלנו.

אספתי לך תשעה סימנים היכולים להופיע בחיי היומיום שלך אשר נובעים ממאבק בגוף ומניסיונות השליטה במשקל ומנוהלים מתוך שפת הדיאטה.

בודקת :

את נוגעת בבטן כדי לבחון האם היה שינוי בעקבות הארוחה שאכלת אתמול בערב. 

את מודדת את הרווח בין הבטן למכנסים. 

בודקת האם הבגד שאת אוהבת יושב עליך בדיוק כמו אתמול, או אולי סתם נועצת מבט ארוך במראה.

מחוות גוף שכאלה תופסות אותך לאורך היום, ברכב, בעבודה, במקלחת וברוב המקרים את עושה אותן בכלל ללא תשומת לב,

בצורה אוטומטיות כאילו שהן חלק ממך.

חוקים וכללים :

במסעדה את מזמינה רק מה שנכון לך לאכול ולא את מה שבאמת בא לך ויהיה לך טעים ומענג.

בארוחת שישי את נמנעת מלאכול קינוח.

את בוחרת את מה שאת אוכלת לפי  השפעה שתהיה על המשקל ולא על בסיס העונג, ההנאה והרצון שלך .

את חיה לפי חוקים וכללים המכתיבים מה נכון לך לאכול והכל במטרה לרדת במשקל ולשמור על "הבריאות".

בגדים :

לפני אירוע את מוצאת שחצי מארון הבגדים שלך שוכב על המיטה ועדיין שום דבר מהבגדים אינו טוב מספיק בשביל ללבוש אותו לאירוע ואולי עדיף בכלל להישאר בבית ?

הליכה לקניון לקניית בגדים היא חוויה מאוד לא מהנה עבורך ורק המידה הרצויה במכנסיים תשחרר אותך מהביקורת והשיפוטיות.

משקל :

את נשקלת על בסיס קבוע ולעיתים תכופות.

את מוצאת שהמשקל משפיע על אך את מרגישה ,מה תאכלי, מה תלבשי וכמה ספורט תעשי.

הקול הפנימי שלך:

את מבקרת את עצמך על איך את נראית, בקול פנימי או בקול רם.

הקול הפנימי שלך מבקר את המשקל שלך, את המראה שלך ולא מפסיד שום הזדמנות להגיד לך שאת חסרת כוח רצון ומוטיבציה ורצוי שתתאמצי יותר אם את רוצה חיים טובים יותר.

מדיה חברתית:

האם את מעלה תמונות שלך?

רגע לפני פרסום התמונה את חושבת על מה יגידו ועל אך את נראית. 

את עורכת את התמונה לפני שאת מעלה או אולי נמנעת מלהעלות בגלל מה שיגידו. 

מחשבות:

את מבלה זמן רב במחשבות איך היית רוצה להראות.

פנטזיות על איך יראה הגוף שלך לאחר הדיאטה או אולי במחשבות על להיות דומה למישהו אחר.

דחיינות :

את מוצאת את עצמך דוחה דברים או עוצרת את החיים עד שהמראה שלך ישתנה.

קניית בגד ים, ראיון עבודה שאת חושבת שתתאמי לו רק שתראי אחרת, יציאה למסיבות ולבילויים.

אם גם את מוצאת את עצמך מזדהה עם חלק מההתנהגויות סביב הגוף את בטח מבינה שחלק גדול  מהיומיום שלך מלווה בהרבה כאב, חרדה, אשם ופחד.

כששאת נצמדת לשפת הדיאטה את שוקעת בתוך מחשבות ורגשות שלא עוזבות אותך ולא מפסיקות לדבר ואת מאמינה ומקשיבה להן.

המחשבת האלה משפיעות על האכילה שהופכת להיות מרובה בהתקפי זלילה של מזונות "אסורים" והם גוררים אחריהם אשמה ובושה על חוסר השליטה שלך והעליה במשקל ומשם הדרך להערכה עצמית נמוכה ולחיים מוגבלים נטולי חופש פנימי קצרה מאוד.

אז מה אפשר לעשות עם זה?

הרצון לשינוי צריך להתעורר מרצון לקדם את ההנאה והאושר בחיים שלנו.

רק אלו יעזרו לנו למצוא את התשוקה הפנימית לחיים ובדרך לאימוץ התנהגויות בריאות.

במקום להתנהל מתוך המאבק בגוף ובצורך להעלים את הקושי כדרך להקלה ננסה לשנות את היחסים שלנו עם הגוף.

החיים אינם מתחילים לאחר שנרד במשקל והם אפילו לא כרוכים בו, החיים הם

כאן ועכשיו ומשקל הגוף שלנו הוא חלק קטן מהם.

איינשטיין אמר כי "איננו יכולים לפתור בעיות באותה תודעה שיצרה אותן" ולכן הציפייה לפתור

את בעיית המשקל שלנו בחיפוש אחרי עוד דיאטה לא תביא לשינוי.

לכן כדי ללמוד לשנות את תפיסת הגוף אנחנו צריכות ללמוד שפה חדשה,

שפת האכילה הקשובה המלמדת אותנו להשתחרר משפת הדיאטה ולנרמל

את מערכת היחסים עם הגוף והאכילה כך שלא הם ינהלו את חיינו.

נכון, זה אולי קשה ומפחיד אבל לצד זה תקבלי חיים מלאי חופש ושחרור ותרגישי כאילו יצאת מעבדות לחירות.

פוסטים נוספים:

תרגיל באכילה קשובה

כל מי שאוהבת ללכת לקולנוע בוודאי מרגישה את התחושה.

בדרך לאולם את עוצרת במזנון ,דלי של פופקורן ודיאט קולה להשקטת המצפון.

האורות כבים, הסרט מתחיל ואיתו גם הפופקורן,
ואז,למרות שאת בטוחה שכמעט ולא אכלת,את מגלה כי "הדלי" ריק
וכל הפופקורן נגמר.

קראי עוד

קרא עוד »
לא מצליחה לרדת במשקל

לא מצליחה לרדת במשקל

לקראת הקיץ רבים מאיתנו מחליטים למצוא את הנוסחה הנכונה להורדת
הקילוגרמים שצברנו בחורף.

אני לא מדברת על דיאטות בזק ותוכניות הרזייה אגרסיביות אלא על אנשים
המחפשים דרך הגיונית ובריאה לרדת במשקל.

אבל האם זה בכלל אפשרי לרדת במשקל ?

קרא עוד »
דימוי גוף

מחשבות על דימוי גוף

כולנו חוות רגעים וימים קשים בקשר לדרך בא אנו תופסות את גופנו.
מדהים לגלות שגם נשים הנחשבות מצליחות, מוכשרות
ומאושרות מרגישות אותו דבר.
תופעת "דימוי גוף שלילי" פוגשת
על פי המחקרים כל אישה שלישית.

קרא עוד »
אכילה ללא תנאי

הרומן האסור שלי

את הרצון והכמיהה העזה שלי בגיל 12 לרדת במשקל ולחיות בגוף רזה יותר פתרתי בהצטרפות לקבוצת ירידה במשקל עם מנחה ששמה הלך לפניה בהצלחות שכבשה אצל נערות כמוני.

קרא עוד »
אכילה קשובה

Mindful Eating

אכילה קשובה עוסקת ביכולת שלנו למקד את תשומת הלב ,בכוונה, על האכילה עצמה ללא שיפוטיות.
היא מערבת אכילה עם מודעות של כל חושינו .

כלומר זה קצת מעבר לאכילה איטית,מרובת לעיסות שלא מול הטלוויזיה…

קרא עוד »

יחסינו לאן ?

ליום שלישי היו את החוקים משלו.
יום השקילה השבועי!!!
זה התחיל בארוחת בוקר קלה וצום ארוך עד השקילה עם מעט מאוד שתייה כדי לא להעמיס על המשקל ולקלקל את ההצלחה של השבוע,

קרא עוד »

הצטרפי לקהילת MY SWITCH
טיפים ומחשבות לחיים שלמים יותר

  • המייל שלך שמור אצלינו, אנחנו לא משאירים ספאם.
דילוג לתוכן